Success stories II edycja
Jakie umiejętności, cechy, talenty i kompetencje rozwinęły uczestniczki dzięki udziałowi w II edycji STEAM Academy? Czego się nauczyły? Czy wierzą, że edukacja, praca i rozwój w branżach STEAM / IT / UX jest dla nich? Co najbardziej cenią w sesjach mentoringowych? Z jaką myślą kończą projekt? Poznajmy indywidualne success stories wybranych uczestniczek projektu współrealizowanego z Motorola Solutions Foundation.
„Dostanie się do STEAM Academy było jedną z najlepszych rzeczy, które przytrafiły mi się w klasie maturalnej. Po pierwsze dzięki zajęciom zapoznałam się z frontendem i backendem, poznałam bliżej świat IT, który wcześniej był mi dosyć obcy i pracę w nim. Zajęcia zawsze dawały ogromną satysfakcję, udało mi się zrobić pierwszą stronę internetową, różne grafiki, CV, prowadzące zawsze poświęcały czas każdemu kto tego potrzebował, wszystko tłumaczyły i dzieliły się doświadczeniem. Dzięki pracy w grupie, z dziewczynami które tak samo chciały się uczyć i świetnymi prowadzącymi zyskałam bardzo dużo motywacji, żeby jeszcze bardziej się w tym rozwijać i uczyć nowych rzeczy. Choć początkowo niepewnie podchodziłam do sesji mentoringowych, to jednak okazały się one strasznie wartościowe. Mentorka, którą spotkałam była bardzo otwarta i inspirująca, dzieliła się ze mną swoim doświadczeniem, wiedzą i pasją, otworzyła mi oczy na to jak ciekawy i duży jest świat IT. Odkryłam creative coding, który od razu mnie zafascynował i z pomocą mentorki zaczęłam się go uczyć, mogłam także porozmawiać m.in. o studiach, jak sama mogę się rozwijać i jakie mam możliwości. Mając wiele wątpliwości co do swojej przyszłości zrozumiałam, że żadna decyzja nie jest ostateczna i świat IT i grafiki daje mnóstwo ścieżek rozwoju. Po STEAM Academy nabrałam pewności, że jest to coś w czym mogę i chcę się rozwijać, może nawet studiować i pracować w przyszłości. STEAM Academy jest super projektem i mam nadzieję, że dzięki kolejnym edycjom jeszcze więcej dziewczyn będzie mogło lepiej poznać świat IT i się w nim rozwijać. Jestem bardzo wdzięczna za cały projekt i poświęcony dla nas czas przez mentorki i prowadzące ♥” – Helena Ż.
„Rozwinęłam swoje umiejętności w front-endzie i stworzyłam swoją stronę internetową, która służy mi teraz za wizytówkę. Poznałam back-end, którego byłam bardzo ciekawa i dzięki zajęciom zainspirowałam się do rozwijania w tej dziedzinie. Miałam również możliwość poćwiczyć soft skillsy poprzez ćwiczenia z public speakingu. Wskazówki z zajęć o UX w Canvie wykorzystuję do dzisiaj robiąc swoje grafiki. Na mentoringu rozwinęłam zdecydowanie swoją pewność siebie oraz dowiedziałam się wielu ciekawych rzeczy o SQL, chmurze jak i o pracy w IT. Moim sukcesem w ramach sesji mentoringowych był fakt, że dzięki nim zrozumiałam jak dobrze mam rozwinięte umiejętności miękkie. Utwierdziłam się również dzięki sesjom, że chcę podążać do pracy z danymi. Wierzę i wiem, że będę w przyszłości rozwijać się w branży IT. Najbardziej w sesjach mentoringowych cenię, że nie czuję się oceniana i że mogę zapytać o każdą rzecz. Na sesjach dostałam ogromne wsparcie od mentorki.” – Ania L.
„W STEAM ACADEMY rozwinęłam kompetencje z zakresu programowania, projektowania graficznego w Canvie oraz umiejętności miękkich. Dzięki mentoringowi mogłam odpowiednio przygotować się do pierwszej w życiu rozmowy rekrutacyjnej. Zakończonej sukcesem! Zajęcia z kompetencji miękkich i wspólne ćwiczenia z mentorką rozmów kwalifikacyjnych uchroniły mnie przed stresem związanym z aplikacją. Traktuję to jako mały sukces, bowiem możliwość wypowiedzi bez zawahań i długich przerw na zastanowienie jest jednym z kluczowych elementów liczących się na korzyść. Uważam, że jeśli ma się motywację i poświęci się czas, to rozwój i praca w branży jest jak najbardziej możliwa. W sesjach mentoringowych najbardziej cenię to, że możliwy jest kontakt 1:1. Dzięki temu można zadawać nieograniczoną liczbę pytań i nie martwić się, że przez to reszta traci czas. Ze STEAM ACADEMY zapamiętam to, że jeśli się czegoś pragnie, to zawsze trzeba próbować to osiągnąć, i nie poddawać się nawet jeśli cel, który chcemy osiągnąć, wydaje się niemożliwy. Po prostu wtedy, zamiast na 100%, trzeba się starać na 200%.” – Wiktoria
„Steam Academy wiele mnie nauczyło. Kurs dodał mi dużo pewności siebie i odwagi, dzięki niemu moja wiedza wykracza poza szkolnego painta czy worda. Dzięki kursowi nauczyłam się pracować w grupie i nie bać się zadawać pytań. Dowiedziałam się jak naprawdę wygląda praca programisty i jak ciężki jest to zawód. Wiele również dowiedziałam się na temat tworzenia strony- jakich fontów powinnam używać, jaką kolorystykę wybrać, czy w ogóle od czego powinnam zacząć. Za swój największy sukces uważam właśnie stworzenie własnej strony. Nie było to łatwe zadanie, ale po paru sesjach udało mi się tego dokonać. Wierzę, że jeśli tylko zechce, mogę rozpocząć edukację, pracę i rozwój w branżach STEAM / IT / UX. W sesjach monitoringowych najbardziej cenie fakt iż, nigdy nie byłam oceniana. Wiedziałam, że mogę spytać o wszystko, nawet parę razy a mentorka i tak mi to wytłumaczy. Z programu wychodzę z myślą, że nigdy nie należy się poddawać i wątpić w siebie. Przyszłam tu z bardzo małymi umiejętnościami, a wychodzę z masą nowych informacji, którymi zaskoczę pewnie nawet mojego pana od informatyki.” – GABI
” Dzięki udziałowi w STEAM academy Rozwinełam umiejętność współpracy i dogadywania się z innymi..Rozwinełam także umiejętność Sprecyzowanie własnych potrzeb i zakomunikowania ich. Dzięki Udziałowi w projekcie wiem że poradzę sobie w świecie IT.Dzięki sesji z moją mentorką nauczyłam się poszanowania naszego wspólnego czasu.dowiedziałam się o sobie że umiem pomagać innym, mam dobre tempo pracy, wzrosła moja samoświadomości .Odważyłam się dołączyć do większej społeczności.Poprzez kontakt z project manager nauczyłam się bardziej dojrzale/merytorycznie korespondować.Za swój sukces w ramach sesji mentoringowych uważam przede wszystkim dogadanie się z mentorką.Czuję że po tych sesjach mam szanse na dalsze kontynuowanie mojej ścieżki rozwoju w IT.Po projekcie mam przekonanie że umiejętności techniczne(twarde) nie stanowią dla mnie problemu jak i umiejętności miękkie.Najbardziej w sesjach mentoringowych cenie indywidualnie podejście.Mialam poczucie ze jestem na pierwszym stażu że zdobywam realne doświadczenie i to jest dla mnie najważniejsze.” – Łucja M.
„STEAM Academy to przede wszystkim nie jest zwykły kurs. Uczestniczyłam już w wielu, ale dopiero tutaj moja wiedza mogła się ugruntować. Po kursie wychodzę przekonana o tym, że chcę z IT związać przyszłość. Dzięki ukazaniu nam różnorodnych dziedzin branży IT mogłam wreszcie spojrzeć na informatykę z innej perspektywy niż zazwyczaj (a dokładniej z wielu różnych stron) i dzięki temu oceniłam, co mi się podoba, a co nie. Również to, że zajęcia prowadzone były przez kobiety pracujące w tej branży sprawiło, że przekazywana wiedza staje mi się bliższa. Mentoring był dla mnie również niezwykle ważnym etapem, ponieważ podczas niego mogłam rozwiewać nurtujące mnie wątpliwości, a atmosfera podczas niego była naprawdę przyjemna. Aż chciało się pracować. Podczas zajęć po raz pierwszy używałam profesjonalnych narzędzi i stron dla programistów i choć nie obyło się bez wpadek, to jestem dumna i zadowolona, że w końcu się udało. Rozwiałam też wątpliwości dotyczące studiów i zatrudnienia (przynajmniej te które na razie miałam). Po udziale w programie stwierdziłam, że chętnie spróbowałabym pracy na rynku IT i to już może w niedalekiej przyszłości. Wierzę, że każdy może zostać programistą, jeśli tylko będzie chciał i znajdzie odpowiednią pomoc! Ciężko byłoby mi podpisać się pod tym zdaniem jeszcze rok temu. I właśnie to chciałabym zapamiętać ze STEAM Academy. Dziękuję za wsparcie, pomoc kiedy nie wiedziałam co robić, a w szczególności dziękuję mojej mentorce, bez której ten projekt nie byłby taki sam.” – Helena Sz.
Zachęcamy do poznania SUCCESS STORIES wszystkich absolwentek II edycji projektu STEAM Academy.
Dostępne pod tym linkiem -> Success STORY II edycja STEAM Academy